Çarşamba günü ofiste oturuyordum.
O sırada yan komşum kapıda belirdi. Çaya kahveye davet ettim.
Filtre kahvelerimizi yaptık sohbete başladık.
İş, güç, günlük hayat, covit, siyaset, derken vatanı kurtardık beraberce...
Komşum Jinekolog Doktor. Emekli ama hala çalışanlardan.
17 tane kitabı var.
Ayrıca aile hekimi ve işyeri hekimliği sertifikaları var. Motivasyon, insan ve toplum mühendisliği konusunda da inceleme ve çalışmaları varmış.
Bunları biraz sonra anlatacaklarıma temel teşkil etsin diye anlattım.
Çok keyifle sohbet ederken Dr. komşum dedi ki.
- Sizin bu anlattıklarınız beni de çok derinden etkiliyordu. Öğrencilik yıllarımdan beri aktif ve aktivist bir duruşum vardı. Ama ne zaman ki insan ve toplum psikolojisi ve mühendisliğine merak saldım, fikrim ve duruşum o günden sonra değişti. Toplumu ve olayları dolayısıyla sizin çok kızdığınız şeylerin aslında bu içinde bulunduğumuz insan katmanları için çok doğal ve doğru sonuçlar
verdiğini izliyorum dedi ve arkasından sordu.
- Türk toplumunun ortalama zeka yaşı kaç? biliyor musunuz dedi. Bilmiyorum tabii...
- 11 dedi.
*EVET DOĞUSUNDAN BATISINA KUZEYİNDEN GÜNEYİNE 83 MİLYON İNSANIMIZIN ZEKA YAŞ ORTALAMASI 11 dedi ve devam etti.*
- *KONSANTRASYON SÜRESİ ise 17 DAKİKA*
- *ALGI KAPASİTESİ 4 KELİMELİK CÜMLELER.*
- *HER 20 DAKİKADA BİR ZİHNİNİ DAĞITMAZSAN İKİNCİ 17 DAKİKAYA KONSANTRE OLMASI MÜMKÜN DEĞİL.*
- *MECBURİ EĞİTİMDE OKUNAN KİTAPLARDAN SONRA OKUNAN KİTAP SAYISI AİLE BAŞINA YARIM KİTAP.*
- *YANİ, AYNEN, BEN DE kelimelerinin bir fikri, görüşü, temenniyi anlattığı tek toplum biziz.*
Çünkü kendini ifade edebilme yetisi yok insanımızın...
*TOPLUM A-B-C-D* katogorilerine ayrılmış.
Hedef kitle, toplumun çoğunluğu olan 11 yaş zeka düzeyini oluşturan D segmenti olarak seçilmiş ve bütün politikalar buna göre hazırlanmış.