Mutluluk erdemli faaliyetlerden oluşuyorsa, en büyük erdemin, başka bir deyişle doğamızın en iyi parçasınınfaaliyeti olmalıdır.
...Sonuç itibariyle, mutluluk düşünce gücünün ulaşabildiği en son noktaya ulaşır ve insanın düşünce gücü ne kadar kuvvetli olursa mutluluğu da o kadar büyük olur; kazara değil, düşüncesinden dolayı gerçekleştiğinden, başlı başına soyludur. Dolayısıyla mutluluk bir düşünme biçimi olmalıdır." -ARISTOTELES