Önemli olan okunan kitapların sayısı değil; kitabı gerçekten anlayarak, düşünerek ve özümseyerek okumaktır. Okuma bir yarış değildir. Asıl değerli olan, metnin sende bıraktığı iz, düşünce dünyana kattıkları ve bakış açını ne kadar dönüştürdüğüdür. Az ama derinlikli okuma, çok ama yüzeysel okumaktan her zaman daha etkilidir. degil