"Ahlaki bir dayanak noktası arar beşer, ne zaman şaşacak olsa. Günahına sebep arar kendi içini rahatlatmak adına. Çünkü insan her şeyden önce kendinden utanan bir mahlukattır azizim. Bu yüzdendir ki, kendinden utanma hissiyatını yitirmiş kişinin yapamayacağı şey yoktur çünkü insan olma vasfından feragat etmiştir artık."
"İnsan evladı kendisini çok iyi tanıdığını sanır ve hep kendisi dışında olanlara sorar. Fakat hayat denen şey aslında kişinin kendisini bulması için çizilmiş bir yolculuktur."