Malik bin Dinar'ın (Rahimehullah) dualarından biri şuydu;
"Allah'ım sen salihleri islah ettin, bizi de ıslah et ki salihlerden olalım"
-İbn Ebi'd-Dünya, et-Tevbe 67-
İbn Kayyım el-Cevziyye (rh.a) dedi ki;
Şirk, kuldan sadece Tevhidle gider Günah da sadece Samimi bir tevbe ile gider
Bi'dat ise, sünnetle
(El-Fevaid s.272)
kardeşim, kalbindeki ağırlığı hisseder gibiyim. Biliyorum ki bazen hüzün, derin bir kuyu gibi insanı içine çekebilir. Ama unutma ki hiçbir keder sonsuz değildir ve Allah'ın rahmeti her şeyi kuşatmıştır.
Muhammed (Sallallahu aleyhi ve sellem)
"Cihad etmeden, içinde cihad etme arzu ve niyeti de taşımadan ölen kimse, münafıklıktan bir şube üzere ölmüş olur"
-Sahih Müslim-