George Orwell’in parasızlığın sınırlarında yaşadığı bir dönemi sürükleyici bir şekilde anlattığı biyografik kitabı. Yazarın sırasıyla Paris ve Londra’da yaşadığı sefaleti ve bu sefalet işe gelen sosyal statü kaybını , insan ilişkilerini, sosyal yaşamlarını anlatmaktadır.
Toplumun en aşağı katmanında dahi insanların kendilerini bir adım yukarıda görme konusunda ne denli çaba harcadıklarını görmek gerçekten çok ilginç.
Roman gerçekten çok akıcı. 1984 ve Hayvan Çiftliğini olurken aldığım tadı fazlasıyla aldım, ve son olarak bu kitap birine ithafen yazılmış olasıydı eğer bence sokak köpeklerine yazılmış olurdu.