"Bugün öyle bir sahne gördüm ki, onu olduğu gibi yazmak, dünyanın en güzel idilini yaratmak olurdu; ama neye yarar edebiyat, sahneler, idiller? Doğada meydana gelen bir olayı içimizde duyumsayabilmek için illa incelik mi taslamak gerek?"
Ey dostlarım! Dehanın selleri niçin yalnızca ender zamanlarda taşar; niçin yüksek dalgalar halinde üstünüze gelip şaşkın ruhlarınızı yalnızca ender olarak sarsar?