Bu hayatta en nefret ettiğim şeylerden biri kararsızlık.Birazdan şarkıdada söyleyecek Farah ya gel ya git. Hayatta da böyle olmalıyız. Ya siyah olacaksın ya beyaz. Ya kalacaksın ya da gideceksin. Ya hiç konuşmayacaksın ya da konuştuysan sözünün arkasında duracaksın.
Polonyalı Ölmezî, diye geçirdim içimden. Yenilmemek adına atılan beyhude hamleler… Fakat yenilmeyecektim ben. Kaçıyor olmak sorun değildi, piyon elbet bir gün vezir olabilirdi. Yaratmak istedikleri tilkinin dişlerini boyunlarına geçirecektim onların.
“Cum venerint viatores et hostes deiecerint fluctus, super omnia regnabit senex.”
Gezginler geldiğinde ve dalgalar düşmanları geri püskürttüğünde, yaşlı adam her şeye hükmedecek.