Kesinlikle her bir hikayenin kendine özgü sonuçları bulunmaktadır. Tolstoy yazmış olduğu bu hikayelerle bizlere yaşadığı yıllar boyunca hayatı sorgulayan, yazdıkları ile bizlere de hayatı sorgulatan biri olduğunu göstermektedir.
Tolstoy’un yazdıklarında iyilik-kötülük, yardımseverlik-bencillik gibi birbirine zıt konuları karşılaştırmasını görürüz. Yarattığı karakterlerin bunlarla mücadelesi, işin sonunda terazinin hangi tarafının ağır geleceği bellidir. Bunlar yazılmış hikayeler, yaratılmış karakterlerdir.
Peki hayatlarımızda da bu böyle midir? Kitap karakterlerinden ne gibi farklılıklarımız var? Yoksa her kitap insanlık için birer ütopik okuma kitabı mıdır? Kitaplarda olan şeyler gerçek hayatta olamaz mı?
Hala bu muhteşem sorulara mantıklı cevaplar üreten kitabı okumadıysanız elinizdeki şansı kaçırıyorsunuz demektir. Fırsat bulduğunuzda başlamanız gerekilen bir kitap!