Batil.filan

Batil.filan
@Btlfln
Yani tabi.
Kusur baskasinin balkonuna dusen don gibidir. Kimse sahip cikmaz.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İki insan çeşidi vardır: zaman geçtikçe hatalarıyla yüzleşen, zaman geçtikçe yüzsüzleşen.!
ErkekIer kadınIarın iIk aşkı, kadınIar erkekIerin son aşkı oImak ister.
Bir kaç yıl önce bu gruptan biriyle bir lokantada karşılaştım." Le Monde" okuyordum. Bolivyadaki bir durumla ilgili makale vardı. Orada yenice bir darbe olmuştu. Yanımda bir adam yemek yerken başını eğerek üçüncü sayfadan görebildiği kadarıyla okumaya çalışıyordu.Pek dikkat etmiyordum. İlgilendiğini görünce hangi sayfayı okumaya çalıştığını sordum. "Üçüncü sayfa" dedi. Üçüncü sayfa ekonomi sayfasıydı. Arabaların ve diğer bazı şeylerin fiyatlarını ve günlük para borsasını veriyordu. Bu sayfa zenginler için faydalıdır. Bolivya ile ilgili makale ile meşgulken, mesleğimin ne olduğunu sordu. Bolivyalı olup olmadığımı öğrenmek istiyordu. "Hayır" dedim. "Bir politikacı değilim. Meşhed!den gelme İranlı bir öğrenciyim." dedim. Ben ona ne yaptığını sordum. İsrailli bir öğrenci olduğunu söyledi. "Ayda 600 Franklık gelirim var" dedi. Neden para borsasıyla ilgilendiğini sordum, ve ekledim. "Borsanın durumu, Fransız Frankı bakımından ne olursa olsun bizim için ne fark eder ki ?" Şöyle dedi: "Dünyanın bir köşesinden gelmişssin ve bir politikacı bile değilsin, fakat Bolivya da olup bitenleri anlamak istiyorsun. Fakat ben, para borsasında Frank, Sterlin ve Dolar karşılığı dalgalanmaların olduğu yerde ayda 600 Frank ile geçinip giden bir insanım. Sigara içiyorum; Eğer Frankda düşme görülürse iki frankım ikibuçuk frank edecek ve bende yiyecek alacağım. Frankda görülen dalgalanmaları incelerken, diyelim ki bir yıl sonra durum değişir ve havayolu ücretlerine beş sentlik zam yapılırsa bütün bunlar benim yaşantıma doğrudan etki eder." "Ya sen, senin hiç etkisi olmayan bir şey okuyorsun" Sustum. Bir süre bakıştık. Her birimizin diğeri gözünde ne derece aptal olduğunu açıkça görebiliyoduk.
Siyaset
Bu hayatta kendine bir rol biçmeyen kimse, hayatın kendisine biçtiği rolü yaşamaya mahkumdur...