İhtiyar bir emekli öğretmen anlatıyor. Öğretmenliğimin ilk yıllarında sınıfımızda bir yahudi kız çocuğu var idi.
Okulun ilk günü kırtasiyeden temin edilecek malzeme listesini vermiştim. Her çocuk tamamladı, bir onun hiçbir şeyi yoktu. Aradan 5 gün geçti ve belki maddi durumu yoktur diye yanına gidip fısıldadım:
-Kızım, malzemelerin neden hala eksik? Bana yüzüme tokat gibi çarpan şu cevabı verdi:
-Öğretmenim kırtasiye kapalı. Shimon amca hastalanmış, bir kaç güne açacakmış. Paramızı başkasına veremeyiz, bir tek Shimon amcadan alabiliriz.
Şimdi oturup BOYKOT nedir ve neden ehemmiyetlidir bir daha düşünelim.
Bizde ise durum şu:
Bizi vuran düşmanın içi kimyasal dolu ürününe tonla para veririz hiç ağrımıza gitmez üzerine birde o kimyasallarla hasta olur yine o adamların ilacını alırız.