Behçet Necatigil 'in de bir şiirinde söylediği gibi,
"Birisi bir şiir yazar / Bir başkası o şiir üstüne kendisini."
...
Hepimiz birisi olmak istiyoruz ve o birisi olmak için bizi başkişisi olmaya kabul edecek bir öyküye ihtiyacımız var.
Ne rastlaşmalarımız yalnızlığımızı siler, ne de yalnızlığımız rastlaşmalarımızın engelidir. Sait Faik'in kahramanları bu iki kutup arasındaki gerilimle yaşar.
Edebiyatımızda yetmişli yıllarda yer alan kıyı kasabaları temiz küçük kasaba duyarlılığının beldesi değil, büyük şehir kaçkınlarının birbirlerinin mutsuzluğuna hapsoldukları cehennem kalelerine dönüşür.