Güzelliği çekici bulmamızın tek bir mantıklı, basit ve kesin nedeni vardır: Güzellik, sağlıklı olmanın bir işaretidir. ‘Güzel’ -ya da daha rahat bir ortamdaysak ‘seksi’- olarak nitelediğimiz kişi temelde sağlam bir bağışıklık sistemi ve sonsuz fiziksel gücü olan kişidir.
Belli bir giysinin ‘seksi’ olduğunu söylediğimizde, üzerinde o giysi olan kişinin sağlıklı çocuklar doğurma olasılığını vurgulamakla kalmaz, aynı zamanda bu giysinin temsil ettiği varoluş felsefesinden tahrik olduğumuzu da belirtmiş oluruz.
Sevişmek, benliğimizin görünürde en pis olan yönlerine kendilerini gerçekleştirmeleri iznini verip onları daha önce hiç yaşamadıkları bir değerle donatarak bizi arındırır