Öncelikle belirtmek istediğim husus şudur: Kitabı okuyup bitirdikten sonra bir daha okumak isteyeceksiniz. Acaba bir yeri kaçırdım mı? Diyerek. Önemli gördüğünüz yerlerin altını çizmeye çalışırken bir bakmışsınız kitabın tamamındaki cümlelerin altı çizilmiş. Erich Fromm'un Sevme Sanatı Şaheserinde Freudçu sevmenin altını üstüne getiriyor. Öyle cümleler sarf ediyor ki cümlelerin içinde kaybolursunuz. Bazen de kalbinize bir pişmanlık hançeri saplanıyor. Neden bu kitabı daha önce okumadım diye çünkü okumuş olsaydım geçmişte ki pişmanlıklarım olmazdı ama hiçbir zaman hiçbir şey için geç sayılmaz. Kitabı okuduktan sonra doğru sevmeyi, sevme sanatını uygulamayı öğrenmiş olacaksınız.