Demokratik halklarda yurttaşlar ancak birlikler vasıtasıyla merkezî iktidara karşı bir direnç oluşturabilirler ve merkezî iktidar da kendi elinde olmayan birliklerin daima aleyhinde olur.
Yani bugünlerde bir yurttaşın kendini savunabilmesinin sadece tek bir yolu var; o da tüm ulusa, ulus da kendisine kulaklarını tıkarsa insanlığa seslenmek. Bunu yapabilmesinin de tek yolu var; o da basın. Dolayısıyla basın özgürlüğü demokratik uluslarda diğer hiçbiriyle kıyaslanamayacak ölçüde değerli; eşitliğin açabileceği dertlere bir tek o derman olabilir.