rûhefza

rûhefza
@Ceyonerr
@Ceyonerr·
·
sabitlendi
Siz oğlu şehit olan aileye haber vermeye gittiniz mi hiç? Hayır mı? Dinleyin o halde.... Sabah daha mesaiye başlamadan yazılı bir emir düşer önünüze yukarı köyden Ahmet oğlu Mehmet şehit düşmüştür. Yarabbim dersin, dağa çıksam üç gün aç suzuz kalsam da şu haberi vermesem... Ama giyersin tören üniformanı ,bir kaç Mehmetçikle birlikte, hastaneden gelen ambulansı alırsın arkaya, düşersin yola. vatandaş da öğrenmiştir artık, önce bi askerî araç,arkada bi ambulans ile geliyorsa bir eve ateşin düştüğünü... yaklaştığı her kasaba veya köyün buz kesildiğini hissedersin içinden geçip gittiğin her yer rahatlar... Neyse vararsın köye askerde evladı olan her haneden inceden bir sızının yükseldiğini "aman bizim eve doğru gelmesin" diye dua ettiğini duyar gibi olursun... bütün köy donmuştur adeta herkes büyülenmiş gibi izler seni,hangi eve gidecek diye ıstıraplı bir merak sarar ortalığı... Şehidin evine doğru yaklaşmaya başladığında bahçedeki ihtiyarın büyülenmiş gibi sana baktığını, bacaklarının titrediğini,elindeki bastondan güç alarak zar zor ayakta durmaya çalıştığını görürsün. Ayakların geri geri gider. Pencerelerde bi hareketlenme başlar ve kapının önüne telaşla bir anne çıkar, Bir sana bir arkanda yere bakan Mehmetçiklere bir de ambulansa bakar,sonra atar kendini yere. Oğlu daha toprak altına girmeden o ana düşer toprağa... Öyle bir vurur ki yere zelzele oluyor sanırsın...konu komşu yığılır,Bin feryat bin figana karışır,dersin ki kıymet budur...kimi ana önce sana doğru koşar ellerine sarılır "yaralı değil mi komutan?" der, başını öne eğer, hiçbir şey diyemezsin. Dizlerinin bağı çözülür çökersin anayla birlikte yere,o ağlar sen ağlarsın.. hemşire elinin titremesinden gözünün yaşını silmekten sakinleştirici iğneyi yapamaz bile...baba...fidan gibi evlatlarını vatana feda eden o
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Seni boğan denizin sana sarıldığını sandın.
Duvarlarım var diyorsun ya, tabii ki var,evsin
Uzağa bakarken yakına yazık etmek...
Suçlamak anlamaktan daha kolaydır. Anlarsan,değişmen gerekir Mathilda.