Bahar Atasoy

Bahar Atasoy
@ChinaskiHank
Ya iyi olarak ölürsün; Ya da kötüye dönüşecek kadar uzun yaşarsın...
Reklam
Sözün bittiği, yetmediği bir sokağa çıkarsa yolun Sus Susmak anlamaktır. Susmak bildiğini sakınmak değildir , Öğretmenin anlatmakla olmayacağını bildiğin zamanlarda .. Boğulmasını izlemektir susmak Senin defalarca bogulduğun, Ölmediğini gördüğün bu sularda . Hayata küsmek değildir susmak Aksine hayatla anlaşmaktır. Susmak izin vermektir Gecenin sabaha dönüşmesine. Zamanı izlemektir Telaşsız kargaşasız bir sokağa çıkarsa yolun Korkma Ağaçları düşün Kuşları düşün Rüzgarı düşün Geceyi düşün . Güneşin yakasını dünyaya kaptırması gibidir bazen hayatın . Etrafında dönüp durursun zamanın . Mevsimlerine hazırlıksız yakalandığın bir ömürdür yaşadığın. Yürürsün durmadan Yolun bir sürü sokağa çıkar Sokakların bazen çıkmaza girer Korkma Durup Susabilyorsan artık
cahil bir toplum, özgür bırakılıp kendine seçim hakkı verilse dahi, hiçbir zaman özgür bir seçim yapamaz. sadece seçim yaptığını zanneder. cahil toplumla seçim yapmak, okuma yazma bilmeyen adama hangi kitabı okuyacağını sormak kadar ahmaklıktır. böyle bir seçimle iktidara gelenler, düzenledikleri tiyatro ile halkın egemenliğini çalan zalim ve madrabaz hainlerdir." f.nietszche
Narsisizm veya özseverlik, Kişinin kendi bedensel ve zihinsel benliğine karşı duyduğu hayranlık ve bağlılık, kabaca tabirle kişinin kendisine aşık olması olarak tanımlanan bir terimdir. kelime kökeni Yunan mitolojisinde bir kahraman olan Narkissos'dan gelir. Narkissos adını narkoza ve bir çiçek familyası olan nergisgillere de vermiştir. Narsisizmin ileri boyutlarda olmasına tıpta Narsisistik Kişilik Bozukluğu adı veriliyor.[1] Sigmund Freud Narsisizmi ‘Dış dünyadan soyutlanan libidonun (cinsel enerji) egoya (ben) yönlendirilmesi’ şeklinde açıklamıştır. Yani libidonun büyük bir depoda toplanır gibi egoda toplanması ve daha sonra nesnelere yönlendirilmesi; fakat kolaylıkla tekrar soyutlanarak egoya yönlenmesi durumudur.[kaynak belirtilmeli] Bebek dış dünya ile ilişki kuramadığı erken bebeklik döneminde gerçek bir narsisizm durumu içindedir. Libido dış dünyaya yönlendirilmemiştir. Bebeğin nesneleri 'ben olmayan nesneler' olarak algılaması aylar alır. 'ben' ve 'ben olmayan' arasında bir ayrım yapamaz. Dış dünyaya ilgi duymuyordur ve dış dünyada bile değildir. Bebek için tek gerçek kendisidir. Acıkması, susaması, üşümesi bebek için tek gerçekliktir. Bu durum 'birincil narsisizm' olarak tanımlanır.[kaynak belirtilmeli] Bebek büyüdükçe dış dünya ile ilişkileri artar ve dış dünya kurallarını öğrenir. Giderek libidosunu nesnelere yönlendirir; nesne sevgisi ve giderek nesnel düşünce ağırlık kazanır. İnsan her ne kadar libidosuna nesne bulabilse de mutlaka görece olarak bir ölçüde narsisist kalır. Bu durumu 'ikincil narsisizm' olarak tanımlanmıştır.[kaynak belirtilmeli] Narsisizm insan için yaşamını sürdürebilmesi açısından bir ölçüde gereklidir. Bazı durumlarda; kişinin narsisizmi toplum için, hatta kendi akıl sağlığı için makul oranlarda değilse; kişi akıl hastalıklarıyla
Aşk=Bağımlılık=Takıntı Tepe noktalara şehvet adı veriliyor. Freud olayı daha da ileriye götürüyor ve diyor ki, ''Aşk diye bir şey yoktur. Senin karşı cinsle güçlü bir beraber olma ve seks güdün var, ona da aşk deniyor." Oytun Erbaş
Reklam