"Gözlemleyen benle ,gözlemlenen ben arasınndaki fark bilinmeyince insanlar gözlemlenen şeyin içinde hapsoldular .'Ben öğretmenim, marangozum,babayım,anneyim,Müslümanım, kadınım,erkeğim' gibi sosyal rollerin içinde kendilerini tanımlamaya çalıştılar ve tabi ki boğulup kaldılar. "
Sorunların hepsinin temelinde bir felsefi boyut yatmaktadır. Bu felsefi boyutu açık seçik ortaya koymadıkça, sorunları çözecek güce ve yeterliliğe hicbir zaman ulaşamazsınız.