“Bazen insanların kendileri hakkında söyledikleri şeyler , sık sık da başkalarının o insanlar hakkında söyledikleri şeyler yanıltıcı oluyor , düşünme ve karar verme fırsatı bırakmıyor.”
”Seni özlemekten ne zaman vazgeçeceğim! –Başka bir yeri evim gibi hissetmek! – Ah mutlu ev , şimdi sana buradan bakmak bana nasıl acı veriyor , tahmin edebilir misin , bundan sonra bakamayacağım bu noktadan! – Ve siz ey dost ağaçlar! – Ama siz bu hayata devam edeceksiniz. Biz gittik diye tek bir yaprak düşmeyecek, tak bir dalın kımıldayışı durmayacak biz artık size bakamıyoruz diye! – Hayır ; bu hayata devam edeceksiniz; bu olanların zevkine de , acısına da aldırmadan , gölgenizde kim yürüyormuş oralı olmadan! – Ama geride sizden zevk alan kim kalacak?”