Dünyada rahat bir hayat sürmek mümkün müdür? Derdin, keder ve tasanın olmadığı gün var mıdır? Bazen sağlıktan bazen maldan bazen sevdiklerinden eksiltilerek denenir insanoğlu. Her yaşadığı hadise ile yeni şeyler öğrenebilir, her acı ve kederle kendini eğitebilirse ne mutlu ona. Hayatı anlam bulmuş, yaşadığı sıkıntılar onun kâr hanesine yazılmıştır. Üstelik karşılığı yüce Allah katından olacak bir kazançtır bu.
İslam medeniyeti denince akla her şey gelir değil mi? Hatta bildiğimiz bir yığın kitap vardır. Her kitapta olduğu gibi İslam medeniyetini de daha iyi hazmetmek adına bir giriş kitabı okunmalıdır. Giriş kitabı olarak da İmadüddin Halil'in kitabı şâhâne olur.Metod bilmeden yola devam edilebilir mi? Bu kitap beklediğimin de ötesinde bir kitap oldu. Anlatılmaz,okunur derim. Unutmayalım ki; " görünüş ilk sözü,içerik ise son sözü söyler."
Özünü anlamaya var mıyız?