"Bu kitap savaşlar, devrimler, ayaklanmalar atlattı. Dışarıda her şey yıkılırken o buradaydı. Nesillerin gelip geçişine tanıklık etti ve zamana direndi. Başka bir dönemi anlatır ama onu okumayı bilen için şimdiden, bizim hayatlarımızdan, sizinkinden, benimkinden söz eder. Büyük kitap dediğim budur işte. O bir dünyadır, bir sığınaktır ve bir aynadır."
Mütevazı bir kitapçının kapısının önünde durması kuşkusuz dikkatinizi çekti. Ama her bakışın ardında bir hikâye yok mudur? Bir yaşamın hikâyesi. Hatta bazen bir halkın tüm hikâyesi.
Bir fotoğraf, bir insanı yalnızca bir an içinde yakalar. Peki ama o insanın yaşamından geriye görüntüde ne kalır? Hele ki onun hakkında hiçbir şey bilmiyorsak.
Ama hayat devam ediyor. Ve beklerken yaşamak zorundalar. İşte bu yüzden çocuklar hâlâ koşuyor ve durmadan gülüyorlar. Ölüm hakkındaki her şeyi çoktan öğrenmişler.