Bu hayat bana; birisinin durduk yere pencere açtıran derdi değil, nefessiz kaldığında hayata tutunmak için koştuğu pencereden gördüğü gökyüzü olması gerektiğini öğretti. İnsan insana, her şeyden önce nefes veren o pencere olabilmeli.
"Ben, herhangi bir tarikatın sözcüsü değilim. Yani, ilan edilecek hayır formülüm yok. Derslerimde de, konuşmalarımda da tekrarladığım ve darağacına kadar tekrarlayacağım tek hakikat: Her düşünceye saygı."
//Cemil Meriç 💐
Sadece yemek, içmek, ölmek olmamalı.
Daha güzel şeyler için gelmiş olmalıyız dünyaya.
İyilik gibi, sihirli dokunuşlar kondurmalı,
Ve güzel bir iz bırakmalıyız mutlaka arkamızda.