İnsan, diyor, bir teşebbüs/kuruluş/şirkettir. bu nedenle, insanın sorunu da, en nihayetinde, bir yönetim sorunudur. zamanını, duygularını ve arzularını yönetemeyen hayatını ziyan ediyor.Kendini yönetmeye gücü yetmeyen insan çatlaklardan sızan kaygı ve korku ile baş edebilmek için din ve millet gibi büyük fikirlere baş vuruyor.
yani başka bir deyişle, benliğinin (zaman, duygu ve arzu) kontrolünü tam anlamıyla elinde tutan kimse kendinden büyük bir şeye inanmaz.