(Z)FR- Trafik lambalarındaki dümen, küresel sermaye
(S)FR+ O ne lan!
(Z)FR- İstanbul'da kaç tane trafik lambası var?
(S)FR+ Ben nerden bileyim lan kaç tane trafik lambası var?
(Z)FR- Ben sana söyliyim, 1500 tane. 78.412 tane de araç var hadi sen onu yuvarlak hesap 78.000 de. Şimdi bu araç en az 1 dakika trafik lambalarında beklese ne yapıyor sana? 4.5 milyon saniye yapıyor, o da aşağı yukarı 1.300 saat yapıyor. Şimdi geldik asıl meseleye..
TAŞKAFA= Bilader sen bişiy mi içtin?
(S)FR+ Deli lan bu!
(Z)FR- 1300 saat kırmızı ışıkta bekliyoruz birader, bir aracın en çok kalkarken yaktığını biliyoruz hadi diyelim ortalama 10 kuruş yaksın 78.000 araç var ne yapar 8.000 lira. Ülke genelinde 13 Milyon araç var hadi bunlardan motosikletleri çıkar hadi traktörleri de çıkar, çıkar 10 milyon tane....
(S)FR+ 80.000 araç 8.000 ediyorsa 10Milyon araç 1Milyon eder.
(Z)FR- Haaaa, şimdi çarp onu 365'e
(S)FR+ 365Milyon
(Z)FR- Şimdi aynı dümeni 50 ülkede yaptıklarını düşün.. Ben sana söyliyim 18Milyar, yani bu ***** kırmızı ışıklarında duruyorlar diye insanların çebinden 18Milyar çıkıyor küresel sermayenin cebine giriyor.
TAŞKAFA= Vayy tezgaha bak be
(Z)FR- İşte biz buna vahşi Kapitalistm diyoruz arkadaşım, insanların çebinden parayı dururken bile alıyorlar
(S)FR+ Yürü lan bir daha kırmızı ışıkta duranın ***** enayi miyiz lan biz
Po.KA.^ Emin misiniz? ceza fln yazmasınlar..
(Z)FK+ Ya yemişim cezayı ya, küresel sermayenin uşağı olmayacağız gaza bas bilader.
(S)FK- Hadii
(ARABA KIRMIZI IŞIKTA HAREKET EDER... )
#poyrazkarayel
#küreselsermaye