uzun bir uykudan uyandım bu sabah
yüzümü yıkadım, şöyle durup bir aynaya baktım
asmadım suratımı kendimi bırakmadım
hafif çatıktı kaşlarım öylece bıraktım
ben şimdi uzun bir uykudan uyanmış olarak
geceden kalmış rüyalarımı anlatsam size
beni rüyalarımdan tanır mısınız
beni arkadan görseniz tanır mısınız
beni yürüyüşümden tanır mısınız
yalnız ellerimi tanır mısınız
bir şeyi kessem mesela
kesilen şeyden beni tanır mısınız
bir şey kesiliyorsa ben mutlaka orda olurum
bir anne sütten keser bir çocuğu orda ben
aşk ayakları yerden keser orda da
insanlar umudunu keserler ben
beni tanır mısınız orda oluşumdan
geçip gitmeyip duruşumdan
ben şimdi kendimi anlatsam size beni
iyiliğim de kötülüğüm de vahşi atlar gibidir
vahşi bir ata dokunmak gibidir güzelliğim
tanır mısınız hiç sanmam hiç sanmam çünkü
özenilmemiş ve kimseyi ilgilendirmez güzelliğim
suya düşse kimse eğilip almaz yani almasın
çünkü her şeyden önce bir göz gerekir bir güzelliğe
aslında doğrusu şu yalnızca bir göz gerekir bir güzelliğe
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Anladık iyisin,
Ama neye yarıyor iyiliğin.
Seni kimse satın alamaz,
Eve düşen yıldırım da
Satın alınmaz
Anladık dediğin dedik,
Ama dediğin ne?
Doğrusun, söylersin düşündüğünü,
Ama düşündüğün ne?
Yüreklisin,
Kime karşı?
Akıllısın,
Yararı kime?
Gözetmezsin kendi çıkarını,
Peki gözettiğin kimin ki?
Dostluğuna diyecek yok ya,
Dostların kimler?
Şimdi bizi iyi dinle:
Düşmanımızsın sen bizim
Dikeceğiz seni bir duvarın dibine
Ama madem bir sürü iyi yönün var
Dikeceğiz seni iyi bir duvarın dibine
İyi tüfeklerden çıkan
İyi kurşunlarla vuracağız seni
Sonra da gömeceğiz
İyi bir kürekle
İyi bir toprağa.
Bertolt Brecht