Ben yalanı severim! Yalan, insanların bütün öteki yaratıklara karşı biricik üstünlüğüdür! Yalan söylersin ve böylece gerçeğe ulaşırsın! Ben yalan söylediğim için insanım.
"İnsanoğlu denen aşağılık yaratığın alışamayacağı hiçbir şey yok galiba!.."
Dalıp gitmişti.
İyi ama, ya ben yanılıyorsam?.. diye haykırdı birden.- Ya insanoğlu aşağılık bir yaratık değilse?.. Yani genel olarak tüm insanlık, tüm insan soyu... O zaman geri kalan her şey boş bir inançtan, kuruntuya dayanan bir korkudan başka bir şey değil... O zaman... hiçbir engel yok... Zaten olmaması da gerekir!..
32