Fatır suresi 5. Ayet çok önemli bir ayrıntı ve uyarıdır. “Sakın o şeytan sizi ALLAH ile aldatmasın” şeytanın görevi kişiyi ALLAH’tan uzaklaştırmak ise neden ALLAH ile aldatsın ki ? Direkt olarak ALLAH’sızlığı empoze etmesi gerekmiyor mu ? Hayır öyle değil. Kişiyi bir yaratıcıdan, bir kavramdan, bir insandan uzaklaştırmak istiyorsa şeytan, kişiyi en çok ona yakınmış gibi hissettirir. İnandığı kavramın içini boşaltır ve bizzat kavramın kendisiyle vurur. Bu ayetten yola çıkıp şöyle anlasak mesela, taşlar daha iyi yerine oturur. Sakın o şeytan sizi “uyanış” ile uyutmasın. Sakın o şeytan sizi “mehdi beklentisi” ile uyuşturmasın. Sakın o şeytan sizi “evliyalar uyanacak” diye kandırmasın. Sakın o şeytan sizi “okunmuş takılarla” dolandırmasın …