...Gidenler nerde kaldılar, özledim gülüşlerini
bir kenti güzelleştiren yalnız onlardı sanki
onlardı çocuklara ve aşka ölesiye bağlanan
kadınları güzelleştiren herhalde onlardı
"Tükürsem cinayet sayılır" diyordu birisi
tükürsek cinayet sayılıyor artık
ama nerde kaldılar, özledim gülüşlerini onların ...
Ahmet Telli
Kitabın konusu güzel olmakla birlikte bence yeterince iyi anlatılmamış, daha etkileyici anlatılabilirdi çok fazla gerçekçi olmuş. Konusuna göre anlatımı zayıf olmuş. Ara ara sıkılmadım değil. Romandaki kişiler işkence görüyorlar ve acı çekiyorlar ama yazar bence o kadar soğukkanlılıkla anlatmış ki üzülemedim bile sadece hayret edebildim ki bence asıl hissetmem gereken bu değildi. Okura verilmek istenilen duygular verilememiş en azından ben hissetmedim.
Hayat ne kadar değerlidir bunu bilmiyor musunuz ?
Bitkiler bile hayata sarılıyorlar, nasıl korunacaklarını, yaşayacak ve devam edeceklerini biliyorlar.