Kitabın konusu güzel olmakla birlikte bence yeterince iyi anlatılmamış, daha etkileyici anlatılabilirdi çok fazla gerçekçi olmuş. Konusuna göre anlatımı zayıf olmuş. Ara ara sıkılmadım değil. Romandaki kişiler işkence görüyorlar ve acı çekiyorlar ama yazar bence o kadar soğukkanlılıkla anlatmış ki üzülemedim bile sadece hayret edebildim ki bence asıl hissetmem gereken bu değildi. Okura verilmek istenilen duygular verilememiş en azından ben hissetmedim.
Hayat ne kadar değerlidir bunu bilmiyor musunuz ?
Bitkiler bile hayata sarılıyorlar, nasıl korunacaklarını, yaşayacak ve devam edeceklerini biliyorlar.
"...Ne ararsan bir sevdanın içinde
Fazlasıyla bıraktım ardımda
...
Şimdi seninle yaşanan günleri ateşe veriyorum
Beni güzel hatırla,
GİDİYORUM …
Orhan Veli Kanık
“Şimdi bulabildiğim tüm soru cümlelerini üst üste yığıp bulabildiğim en merhametli cevabın dizlerine yaslamak istiyorum başımı. Bulabildiğim en müşfik cümlenin önünde bir an olsun düşünmeksizin iyiden iyiye bitik, yorgun vücudumu yere bırakmak istiyorum. Uzanmak ve hangi günahtan kalma olduğunu kestiremediğim acıların yorgunluğunu bir parça olsun üzerimden atmak istiyorum.
Uyumalıyım.
Uzunca bir süre.
Sınırların, para birimlerinin, zaman ölçülerinin değiştiği çağlara dek.”