Sillage

Bir kitapta okumuştum gözlerinin renkli çoğrafyasını...
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Gecenin Sessiz Tılsımı Bir müzikki kulağımda çalan, bilmediğim bir dilde bilmediğim bir ezginin fısıltısıyla beni yeniden doğuruyor sancılı çoğrafyamda. Ağlamak istiyorum bu gece içimde biriken dağlar Deniz olup aksın gözümden. İstiyorum ki artık aramızdaki mesafeler bitsin ve değsin gözlerin gözlerime. Tutuşsun ellerimiz bir gece vakti. Sol yanımdan aksın bütün yağmur damlaları. Biraz sen olayım biraz ben biraz deli ve en çokta biraz çoçuk... Kaybolmadan yaşamak gerek, toprağa karışımdan duygular, söylemek gerek. Suskunluğunu yitirmemeli kelimeler. Sahi kaybolsak bir gece vakti ve hiç dönmesek beklediğimiz bütün limanlara. Sanki bir fırtına kopacak sanki bir yağmur, bir şimşek çakacak ve biz uyanacağız bu derin uykudan ve çöle dönecek dünya sığınacak hiç bir liman, sığınacak bir durak ve en kötüsü sığınacak bir yürek bile kalmayacak geriye.... Eyyüp cengiz
TUTKU Uzun ve şehirler arası bir yolda gömüldü yüreğim bir cam kenarı yalnızlığına, akıp giden yaşanmışlıklar aks ediyor otobüs camına. Susmak çare olmuyor yüreğimin çırpınan sesine. Forsa olmuş yüreğim gönül limanına.. Dağılmış bütün yapraklar kar-Bora’n geceler... Dağılmış gençliğim ayak diplerine ne sen farkındasın şu çirkin yüzümün ne de zeytin siyahı gözlerin değiyor gözlerime... nedeni Yok sana olan bu tutkumun. Belki aşk belki kısa bir heves ama Yok buda değil bu sana adanmışlık halim bu sende bir bütün olma halim... Belki bir Tanrı olmalıydın, kutsallığının anlamı yok.! Sana tıpınmak için bir mabede de ihtiyaç yok.! Yüreğim en büyük mabeddir sana. Eyyüp Cengiz 15/01/2018
Gitmek Eylemi Bir martının bakışında gördüm gözlerini martılar ki hayal düyanmın aks edişidir düşlerime. Şimdi sevdam bir martı kanadında okşar bütün rüzgarları. Hangi mevsimin nefreti bu, hangi geçmişi bozuk tozlu rafın izi... Sevmeye dair ne varsa bırakıp gideceğim bir sokak başına. Ardıma bakmadan, dönüp yarım kalan hiçbir şeyi tamamlamadan çekip gideceğim. Bütün kapılar aralık kalsın ardımdan soğuk işlesin iliklerime. Bilirim dönersem efkarı yarım kalır gecenin ,mevsim solup gider... Her yanım bir hüzün yumağı her sevda çıkmaz bir sokak. Çekip gitmek isteğim yerlere sığınıyorum kaç zamandır. Neden, nereye ve kime gideceğim, hangi liman sığınağım olacak, hangi yürek oltasını atıp tutacak beni ve hangi Tanrı çıkaracak beni bu cendereden... Dermanı Yok artık dizlerimin, yorgun bedenimi taşımaya, rüzgara esir olmuş gemi misali çarpıyorum sarp kayalara... Eyyüp Cengiz Gitmek Eylemi