Kendini anlamayan bir insanın, diğer insanlar ve yaşadığı hayatı anlamayacağı gibi, kendisini güzelleştirmeyen bir insanın da çevresini ve yaşadığı dünyayı güzelleştirmesi mümkün değildir.
Biz hakikati yaşamaktan ciddi anlamda korkuyoruz. Ancak şu unutulmamalıdır ki gerçeği ve korkuyu yaşamadan, o korkunun ötesine geçemeyiz. İnsanın başındaki belaları defetmenin en kısa yolu onu kabullenmektir.
İlk önce kabullenmemiz şart. Her şeyi inkar ederek, yokmuş gibi davranarak mutluluğa ulaşılması imkansızdır.