Doğadaki işaretlere bakın, hiç acelesi yoktur doğanın. Yetmek, yetişmek sabır ister, bilim ister, bilgelik ister, empati ister; çocuğa ve çocukluğa çocuğun açısından, çocuğun gözünden, onun hizasından bakabilmek becerisi ister.
Ancak gerçek şu ki ihmal ettiğimiz her şeyin altında kalırız. Bu bir bina içinde geçerli; bir kültür, dil, doğa, insan için de. İhmal ettiğimiz her şey bir gün mutlaka intikamını alır.