Âbu Zülce Bursevi

Âbu Zülce Bursevi
@Ebuzulce
Düne değil,Yola yürür. Kendin Bildi Hâdi bula, Nefs-i bildi Hamd'e köle. Bilme'idû Tecell-i Murad, Kul mevt-e Rahmân kâla. Hamd-ü Sena cüz-i Bildi, O'nda olan Rahim idi, Ahir Sesi Senden idir, Kul'un beytül Sesin ola.
Oku
Okumak ayna karşısında zaman geçirmektir, Kendi içine seyahat eden bir seyyah olur insan, Seçtiği kitap nefsinin aynası olur yada ilminin, Bazen okuyamaz müsade edilmez ruhun yalanına, Bilir çünkü yaptığı hatayı ve günahı yüzleşir okurken, En zor olan budur, kaçmak ister sonsuzluklara, Kendini bilen kendini okur bilmeyen kovulmuş olanı, Okumayan ölüdür bilemez, sadece oku dedi, Bunu bilse idi başka birşey bilmese idi yeterdi. بايتول
Reklam
Cum'a .
Cuma dedi bir kere seslediği vakte köle, Bayram dedi size ümmete benden dedi, Her gün bayram olsa bizde cuma gibi, Bayram gelir cuma gelmez bize ümmetine. ... Cihana bedel oldu gelmez olan bakir cuma, Ellere değmez olsun, cuma gelen senin kadar, Huzuru nefes olsun kalb'ten akan şadırvanlar, Bekleriz cuma olmaz günü gelir kendi gelmez. ... Güllerin uçuştuğu, misler in konuştuğu, Sarılmak değil etten ruhların kavuştuğu, Herşeyi bildiren oldu, gönülleri yatıştıran, Vakte köle, cuma isim sensizliğe koşuşturan. بايتول
الخليفة elkhalifa
Oldu sabah zannedenler, bilmez zülm yağmurunun kirlettiği Dünya'nın zalimliğini... Sabah başında Melik olmayana olsa ne olmasa ne!!! Kurdun kuşun hakkını soracak, Öksüz yetim onsuz kalacak, Hesabını eller tutacak, Halife'siz sabah olmaz, Kimin gücü yeter, yağan zulüm yağmuruna dur... Oldur olsun, yada öldür ölsün... Lakin artık zûlm değil, Hak, Adalet, senden olan, senin yerde sesin olan, Melik'i erdiren. بايتول
Merhamet!!!!!!
Vakit aynı vakit! olan oldu ,ölen öldü, biten bitti. Şimdi tekrar ses çıktı sessizlikte sesin ne olduğunu bilince insan zaten herşeyi bilicek, MERHAMET EDERSİN AMA BİZ HAKEDİYORMUYUZ? Daha birbirimize Merhamet edemeyen bizler nasıl olurda Merhamet dileneceğiz utanmadan? Ne demişti sesi öğreten? "Merhamet Etmeyene Merhamet Olunmaz" Ümid ve korku ne demek bilen varmı? Kimden ümid? Kendi nefsine mi ümid edecekti? Yoksa kardeşlerinle birlikte Ona yürürken onlar için endişe edip onlar içinmi ümid edecekti? Ya onlar için korkmak gerekiyorsa? Tüm amacımız kardeşimiz dediklerimiz ile birlikte huzurda olmak için çaba göstermekse? Ne dedi sesi öğreten? "Kendisi için istemediğini kardeşi için istemedikçe" demedimi? Kardeş olduğumuzu iddia ettiğimiz insanlar için yaşamak gerekiyor yoksa zor, Şimdi ümid ve korku arasında olmanın kim için olduğunu bir daha düşünün ve o zaman anlayın, Sadakat makamının sahibi (SIDDIK) olanı. Peki ya sesin sahibi ne demişti? بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ يَٓا اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللّٰهِ وَرَسُولِه۪ وَاتَّقُوا اللّٰهَۜ اِنَّ اللّٰهَ سَم۪يعٌ عَل۪يمٌ Ey iman edenler! Allah'ın ve Peygamberinin önüne geçmeyin. Allah'a karşı gelmekten sakının. Şüphesiz, Allah hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir. بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحٖيمِ اِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ اِخْوَةٌ فَاَصْلِحُوا بَيْنَ اَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللّٰهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ۟ Mü'minler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin. Allah'a karşı gelmekten sakının ki size merhamet edilsin. Mühür geldi ses bitti.
kim kimin ihtiyacı.
Şu dağlardan koca koca kayaları taşımak, İnsana minnet etmekten daha hafif gelir bize, İnsanlar diyor ki: "Çalışıp kazanmada ar vardır" Biz de deriz ki: "Asıl ar dilenciliğin rezilliğindendir" insanlar dinlenecek hale gelmeden bizi uyandır ey mülkün sahibi ihtiyaç sahipleri ihtiyacını bize açık etmeden bizi şuurlandır, Sen göster biz bilemiyoruz, onlar istemeden bize göster ki! Kapımıza geldiğinde versek bile bu helak olmaya engel değil... بايتول
Reklam