Ece BusecAnlı

“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Okuma hastalıklarının öksürerek tedavi edilmesi üzerine.
"Bu kitap, psikoloji kavramlarının hayata yansımaları eşliğinde bir taraftan kendini bilme ve kendini anlama olgularına "psikoloji dilinin restorasyonu" algısı içerisinde odaklanırken bir taraftan da gülümseme, okuma, düşünme, kronik ve akut öksürük ile tedaviyi içermektedir, o nedenle kısa bir süreyi kapsayan ve dönemsel okuma nedeniyle oluşan okuma hastalıklarının tedavisinde uygundur, okuma hastalığı öksürerek tedavi edildiğinde öksürme de yerini konuşmaya bırakır..."
Sayfa 12 - Murat M. Filoğlu·Kitabı okudu
Edebiyat-Düşünce
Geldik yine malum soruya: Yaşamın anlamı nedir?
Yaşamın anlamı nedir, sorusunu hala soruyorsam bunun cevabını bulamamamın nedenleri olarak sadece iki gerekçe öne sürebilirim, bu sayı "tam" olarak ikidir, ne fazla ne de az, ilk gerekçem: yaşamın anlamını ve eş deyişle 'kendimin kim olduğunu' geleneğin, tarihin içinde bulamadığım için bu soruyu soruyorumdur, ikinci gerekçem ise: tarihi ve geleneği bilmediğim için bu soruyu soruyorumdur...
Sayfa 16 - Murat M. Filoğlu·Kitabı okudu
Edebiyat-Düşünce
Güç sahibi olmaya dair.
Toplumda güç sahibi olmak ve toplumda "seçkin güçte" bir sosyal birey olarak kalmak... Güç her zaman bir çıkar hesabını getirir: bu bana ne kadar güç katar? Bunu sorduğum an; kendimi güçsüzleştirmeye başladığım andır. Güçten kaçmak güçsüzlük değil, gücü kontrol edebilmektir çünkü güç hemen elde edilince kolay kaybedilen ona onunla direnince zaten onunla olunabilen bir şeydir...
Sayfa 16 - Murat M. Filoğlu·Kitabı okudu
Edebiyat-Düşünce
Hedefler ve amaçsız hedefler.
"Bedenime bakıyorum; onun eksikleri neler, bunu fark etmem hayattaki hedeflerimi belirliyorsa kendimi amaçsız bir hedefe koşar halde bulabilirim, eksiklerimi (ve yetersizlikleri) tamamlamak beni ne kadar ben yapar, bunu bulmalıyım. Zaman yetersizliği, duygusal yetersizlik, bilgi yetersizliği, fiziksel yetersizlik, karar verme yetersizliği ve imkan yetersizliği aynı zamanda kendimi bulmam için bir fırsattır..."
Sayfa 15 - Murat M. Filoğlu·Kitabı okudu
Edebiyat-Düşünce