Yas,sadece sevdiklerimizi kaybetmekle olmaz.Bir yaşama biçimini kaybetmek de yastır. Bir şehri bildiğimiz halde kaybetmek,rutinlerimizi kaybetmek de yastır.Hatta itikatlarımızı, dünyayla ilgili inançlarımızı kaybetmek de yastır.
Seninle bir Trakya köyüne gitsek...Gariptir Trakya. Bizi pek tanımazlar. Bir mescidin küçük bir odasında otursak,ikindi vakti...Öylece sussak.Güneşe baksak,insanlara baksak.Sonra namazı kılsak.Orada bir hafta geçirsek.