Kitap, Mustafa adlı ana karakter üzerinden insanın eline geçen fırsatları nasıl değerlendirdiğini sorguluyor. Zorlu bir hayat süren Mustafa, her defasında önüne çıkan şansları değerlendirebiliyor mu, yoksa kaçırıyor mu?
‘Eğer Tanrı benden yanaysa, yaşadıklarımı düzeltmem için bana bir fırsat vermesini diliyorum’ cümlesiyle başlayan hikâye, okuyucuyu Ege’nin doğasına ve insanın iç dünyasına götürüyor.
Ege’de bir çiftlikte çalışmaya başlayan Mustafa’nın yeni bir başlangıç yapıp yapamayacağı ve kendi hikayesini yazıp yazamayacağı merak uyandırıyor. Fırsatlar ve seçimler üzerine düşündüren bir kitap.