Eda karadas

4/10
·184 syf.··
2026 7. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 25 Mayıs 2026 20:36
Elbette birine zarar verme,para,pul,otoriterinin kötüye kullanılması asla savunulacak birşey değildir.Ancak bu hikayede ki tek kötünün de Ata olduğunu düşünmüyorum.Aslında kurbanın maddi gücü için tercih ettiğini birinin,birgün o güç ile onun sonunu hazırladığını görüyoruz.İlişkilerde bitişin tek taraflı olmadığını,sağlıksız her ilişkinin sonunda her iki tarafın da ağır bedellerle kaybettiğini görüyoruz.Sadakat denilen şeyin çok küçümsenecek birşey olmadığını,kültürel yozlaşmanın aile kavramını nasıl erittiğini görüyoruz.Ve bu eski kavramların aslında eğitimden,entelektüellikten,maddiyattan ziyade herkesin içindeki ilkel,temel ihtiyaçlar olduğunu anlıyoruz.
Verda’nın Ölümüİnci Aral · Everest Yayınları · 2025197 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·320 syf.··
2026 4. kitabı
·
70 günde okudu
·
Okunma: 22 Mart 2026 13:51
Kutsal kitabımızın bizlere tuttuğu ışık ile topraklarımızın değerini anlamak için mükemmel bir kaynak olmuş.İslamiyet’i sadece belirli bir millete ya da bölgeye ait olduğunu düşünenlere şiddetle tavsiye ettiğim bir kitaptır. Kitapta geçen kutsal yerleri aşağıda paylaşıyorum : -Nuh Tufanı ve Gemisi-Şırnak Cudi Dağı -Elyesa (as) ve Zülkifl (as) kabirleri-Diyarbakır Eğil -Danyal Peygamber (as) kabri-Tarsus Makam Camii -Hz.İsa şifa mendili-Urfa Ulu Camii -Ashab-ı Keyf (Yedi Uyurlar) Kahramanmaraş Afşin Tez zamanda ziyaret edebilme ümidiyle..
Kur'ân'ın Anlattığı Tarih - ITalha Uğurluel · Timaş Yayınları · 2025914 okunma
Puan vermedi·136 syf.··
2025 17. kitabı
·
20 günde okudu
·
Okunma: 24 Aralık 2025 19:37
Ney’in yolculuğunu insanın yolculuğuna benzetir Mevlana.. Neyin ilk yolculuğu kamışlıktan ayrılıkla başlar.İnsanoğlu da ruhlar aleminden koparak anne karnına varmıştır.Dokuz ay büyür gelişir sonra ağlayarak bu dünyaya gelmez mi? Bilmediğimiz,hiç kontrol edemediğimiz korkutucu bir dünya.. Ney de ilk ayrılıkla tanır derdini.Sazlıktan koparıldıktan sonra beklemeye bırakılır.Bekler,bekler sabrı öğrenir..Fakat yol bitmez,kamışı sarmış olan kabukları koparmaya gelir sıra..Neyzen tek tek o kabukları koparır.Tıpkı insanoğlunun kemale erebilmek için egolardan,benliklerden,korkulardan kurtulması gibi.. Bu aşamadan sonra da kamış yine bekler bekler bekler..Sabır terbiyesinde iyice gelişir. Süresi dolunca sıra kamışın içini kızgın bir demirle boşaltmaya gelir.Hiçlik oluşsun ve bir süre daha beklesin diye..Herkesin birşey olmak istediği bu dünyada sen hiç olmaya çalış der Şemsi Tebriz’i.. Çömleği sağlam tutan dışındaki şekil değil,içindeki boşluktur.. En son aşamada 7 tane delik açılır ney’e.Buradan kalbe ilham veren nağmeler çıkabilsin diye.. Öldüm,bittim,bu kadar acıyı neden yaşadım diyen kamış bir neyzenin nefesiyle inlemeye başladığında kendi bile şaşırır..Anlar ki bu kadar acı ıstırap boşa değilmiş..Yaşadığımız Herşey aslında bizi olgunlaştırıp kemale erdirmek içinmiş…Her bir acının,imtihanın amacı aslında bize yolculuğumuzu tamamlatmakmış. ‘Kuran’daki ‘Biz ona kendi nefesimizden üfledik’ayetinin anlattığı gibi;neyzen de neye nefesinden üflendiğinde kapılar açılmaya başlar kendi tekamül sürecimizi anlayıp,gerçekleştirebilmek dileğiyle
Mevlana - İstediğin Bir Şey Olursa Bir Hayır Olmazsa Bin Hayır AraHakan Mengüç · Destek Yayınları · 20223,727 okunma
Puan vermedi·244 syf.··
2025 15. kitabı
·
58 günde okudu
·
Okunma: 25 Kasım 2025 20:03
İbrahim Hoca’nın bu yüzyılın en değerli düşünürlerinden biri olduğuna ve kıymetinin her geçen yıl daha iyi anlaşılacağına inanıyorum. Haftada 3–4 videosunu izler, kimi zaman aynı konuşmalara tekrar dönerim. Hem tasavvufi hem felsefi açıdan bizlere çok şey kattığını düşünüyorum. Bu yüzden siyasi kimliğinden çok, bana her zaman bir öğretmen, bir rehber ve babacan bir figür olarak gelir. Kitaba dönecek olursak; “Aydınlanma” adı altında yaşanan maddi ve manevi bunalımlar karşısında Batı dünyası, halkı çarpıtılmış dini gerçeklerle veya imtiyazlı din adamları sınıflarıyla artık oyalayamayacağını görmüş; bunun sonucunda toplum için yeni bir “din/toplum görevlisi” gibi konumlanan seküler bilim ortaya çıkmıştır. Yeni dünyanın amacı elbette eşitlikçi, insancıl veya çoğulcu bir düzen kurmak değildi. Acımasız sömürülerle ve kapitalist düzen içerisinde nihai hedef, dünyanın hâkimi olmak ve insanlığı yönetmekti. İnsanı “Tanrı” konumuna yükselterek her şeyi rasyonalizm adı altında maddeye bağlamak, tabiatı da bu uğurda göz kırpmadan tüketmek bu yeni oyunun kurallarıydı. Fakat insan, fıtratı gereği maddeyle uzun vadeli ve sahici bir bağ kuramaz; kendini denklem kurucu zannederken aslında büyük denklemin içinde anlam arayışında kaybolur ve zamanla yok olur. Bu süreçte İslam’ın ise kendine alan bulması giderek zorlaşmış; seküler gelişmeler, yıllar içinde İslam’a karşı daha saldırgan bir meydan okumaya dönüşmüştür. Oysa yüzyıllar boyunca İslam bilimi beslemiş, bilim de İslam’ı desteklemiş; Müslüman bilim insanları dünyaya pek çok teknik, felsefi ve bilimsel katkı sunmuştur. Bugün asıl mesele, İslam dünyasının geleceğine nasıl yön vereceğidir. Batı’dan “direkt al–uygula” anlayışının ne kadar verimli olduğu günümüz dünyasında açıkça görülmektedir. Geçmişte olduğu gibi kendi örf ve
İslam, Aydınlanma ve Gelecekİbrahim Kalın · İnsan Yayınları · 2024142 okunma
Puan vermedi·336 syf.··
2025 12. kitabı
·
21 günde okudu
·
Okunma: 07 Eylül 2025 21:18
Kitabı genel olarak beğendim.Eski zamanlardaki maddi sıkıntılar,toplum sıkıntıları tüm gerçekliği ile kaleme alınmış. Genel olarak gözlemlediğim şey;bir kız çocuğunun yüzü baba evinde gülmüyorsa ilerleyen hayatında da çok gülmüyor.Üstelik böyle kız çocukları ilerde çok daha fedakar ve çocukları için daha savaşçı anneler oluyor.Kitap ta da bunu görmek mümkün. Yorumlarda ilk iki bölümün çok hızlı geçtiği söylenmiş.Aslında aynı olay ana karakterin çocuğunda tekrar ediyor ve anne oradan çocuğu ile uzaklaşıyor.İlk bölümde de böyle bir uzaklaşma veya uzaklaştırma ile evlilik kurulup ikinci bölüme geçilmiş diye düşünüyorum. Kitabı bitirdikten sonra çocuklar üzerindeki hassasiyetim daha da arttı.Keşke her birine güvenli ve adaletli bir dünya sağlayabilmek mümkün olsa..Bugünün doktoru da,suçlusu da,yardımseveri veya katili de dünün bir çocuğuydu…
Vatan Millet SamatyaSeray Şahiner · Doğan Kitap · 20251,440 okunma