Aşk bütün kötü özellikleri, çirkinlikleri,rezillik leri biçimlendiriyor,erdeme, çeviriyor. Boşuna dememişler aşkın gözü kördür diye. Bir aşık olub biteni değil görmek istediğini görür. Aşığın kanatları vardır ama gözleri kördür. Yoluna çıkanlara aldırış etmeden aceleyle kafasına estiği yere kaçar.İşte bu yüzden aşkı çocuğa benzetirler. Aşkın tercihleri de çoğu zaman çocuklarınki gibi doğru değildir yemin etmek de bozmak da çocuk oyuncağıdır. Onun için de habire yemin edip dururlar.
Gülün daha mutlu olması için kokusunu damıtmak gerekir. Ancak böylelikle dikenin üzerinde solmaktan kurtulur gelişir,yaşar ve tek başına yok olur gider.