Öncelikle, öğrenmenin iki yolu vardır: Biri, toplum içinde yaşamaktan kaynaklanan kendiliğinden bir süreç; diğeri ise belirli hedefleri, yöntemleri ve eğitmenleri olan kasıtlı bir süreç içinde öğrenmek. İkinci olarak, "insan olma" süreci asla tamamlanamaz ve insan kültürüne erişim asla tam olarak elde edilmiş sayılmaz. Çünkü eğitimin sonunu belirleyen bir insanlık diploması yoktur!
Birine adaletin ne olduğunu sorarsanız, muhtemelen cevaplamakta zorlanır. Oysa adaletsizliğin ne olduğunu sorarsanız, bilir; çünkü herkes her zaman ve her yerde adaletsizlikle karşılaşır.