Vatandan Amerika'ya kaçmayı bir alçaklık, daha kötüsü, aptallık sayıyorum. İnsanlığa buradan da, hem de geniş ölçüde yararlı olunabilir. Amerika'ya gitmek de ne oluyormuş!
Bir ulusun doğuşu gibi önemli tarih olaylarından söz açmadan önce konuştuklarımızın anlamını iyice bilmek gerek, dedi. Ben, kendi hesabıma bütün bu kocakarı masallarına kulak asmam; zaten genel tarihe de pek saygım yoktur.