İnsanların palavralarını dinlemeyi seve-rim ben. Yalan, insanların bütün öteki canlılara karşı üstünlü ğünü sağlar. Yalanla gerçeğe ulaşılır. Ben yalan söylediğim için insanım. Öncesinde on dört kez, hatta belki yüz on dört kez ya lan söylemeden hiçbir gerçeğe ulaşılmamıştır. Kendine göre bir işte, onurdur bu. Oysa biz kendi aklımızla yalan söylemesini bile be-ceremiyoruz. Bana kendi uydurduğun bir yalan söyle, seni alnın-dan öpeyim! Kendi yalanını söylemek, bir başkasının gerçeğini zki söylemekten daha iyidir. Ilk durumda bir insansın sen, ikincisin-de ise sadece bir papağan... Gerçek kalıcıdır, ama hayat yerle bir edilebilir. Biz neyiz şimdi? Biz istisnasız hepimiz, bilimde, ilerle mede, düşüncede, buluşta, ülküde, istekte, liberalizmde, akılda, tecrübede, her şeyde, henüz daha hazırlık sınıfındayız! Elalemin aklı ile yetinmek hoşumuza gidiyor! Alışmışız buna!"