Atatürk'ün, teknik bir adam olarak, ne filoloji ile ne de beşeri bilimler dediğimiz bilimlerle alakası vardı. Ama o zamanın türkiye'sinde üniversite ıslahatında İstanbul edebiyat fakültesini ve bozkirin sınırında dil ve tarih- coğrafya fakültesini kurdu. Dil-Tarih, Ankara üniversitesi'nden dahi eskidir. Sümeroloji, hititoloji,hindoloji gibi bölümleri neden kuruyor?
Bir kere anlıyor ki Türk tarihini anlamak için dünya tarihini bilmek lazımdır. Bir kurmaya özgü örgü ve İnşa anlayışı göze çarpmaktadır.