Cengiz ALTIOK

Cengiz ALTIOK
@Endaze78
Hayat her yaşta güzeldir.

Cengiz ALTIOK

, bir kitap okudu
10/10
·671 syf.·
Beğendi
·
229 günde okudu
·
2025 11. kitabı
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Her yıkıntı kendi malzemelerinden oluşur, Bir zamanlar heybetle dimdik ayakta dururken, Yıkıldığında iki kez ölmüş olur, Ne heybeti kalır, ne de albenisi, Kişiliksiz, değersiz ve mirassız.
FIKRA. Kamil Efendi at bakıcısıdır. Bir cuma günü, camiye gelir. Bakar ki camide hiç kimse yok! Vaaza hazırlanan hoca, cemaat olmadığını görünce, Kamil Efendi’ye sorar: – Senden başka kimse yok. Ne dersin; Vaaz edeyim mi, yoksa etmeyeyim mi? Kamil Efendi; – Ben seyisim, bu işlerden anlamam. Benim yirmi atım var. Hepsi kaçıp gitse biri kalsa, onu ihmal etmem, yine bakarım, der. Bunun üzerine hoca, uzun uzun vaaz eder. Namaz sonrası Kamil Efendi’ye sorar: – Nasıl, vaazımı beğendin mi? Kamil Efendi şöyle der: – Ben seyisim, vaazdan anlamam. Ancak ben yirmi atın suyunu ve yemini bir ata verip de onu çatlatmam.
Dervişe sormuşlar: “En zor olan nedir?” “Sözdür” demiş. “Anlatması da zor, anlaması da…
Her şeye rağmen öleceksek sen beni niye üzesin, ben seni niye üzeyim? İnsan güzel yaşamalı... 📜Cemal Süreya