Sokaklar kalabalık, herkes neşeliydi.Okul müdürü,lokantada beni okşayan çopur yüzlü adammış.Hatırlar diye ümitlendim ama görmedi bile .Birinci kattaki sofada bekleyen velilere,heyecan içinde bağırıyordu.
"...Bu şanlı devlet,umacıyla,cadıyla, torbalı kadınla ,kesik başla korkutularak eğitilmiş,el bebek ,gül bebek büyütülmüş,milletinin de,kendisinin de hakkını korumayı ayıp sanan, 'büyüklerimiz her şeyin doğrusunu bilir ,iyisini yapar 'diye kandırılmış,pısırık ,ürkek,kararsız, istiklâl fikrinden yoksun,milli onurdan nasipsiz , dünyadan habersiz, duyduğunu düşünmez,düşündüğünü söylemez,yarım yamalak,mızmız insanların elinde bu hale düştü.."