Barış E.

Barış E.
@Erectus
Bazen cahil insanın kavrama gücü aydınınkini aşar. Hele karnı tok aydınınkini.
Reklam
Namuslu insanlar için yaşamak zor ölmek kolay.
İnsan ancak iyi bir umut besliyorsa yaşıyor demektir.
İşte yaşam anacağım! Görüyorsun insanları birbirlerinin üstüne nasıl saldırtıyorlar! İster istemez vurmak zorunda kalıyorsun. Hem de kimi? Kendin gibi haklarından yoksun bir insanı, kendin gibi mutsuz bir insanı. Neden mi? Aptallıktan... Polisler, jandarmalar, ispiyoncular hep birer ölüm bizim için; oysa onlar da bizim gibi insan; onlar da sömürülüyor, onlar da insan yerine konmuyorlar. Böyle işte; insanları birbirlerine düşman ettiler; saçmalıklarla, korkuyla körleştirdiler onları; elleri ayakları bağlı hale getirdiler; baskı altında tutuyor ve sömürüyorlar; her birini bir alet gibi kullanarak ötekine vuruyorlar. İnsanları birer tüfek, birer taş haline soktular ve buna uygarlık adını veriyorlar!
Biliyorum, insanların birbirlerine hayranlıkla bakacakları, birbirlerinin gözüne birer yıldız gibi görünecekleri, birbirlerinin sesini müzik gibi dinleyecekleri gün gelecek. Yeryüzünde özgür insanlar, özgürlüklerle yücelmiş kişiler yaşayacak; herkesin yüreği açgözlülük ve ihtirastan arınmış olacak. İşte o zaman yaşam iğrenç bir şey değil, insana gösterilen bir saygı olacak insanlığın timsali en yücelere yükselecektir; çünkü özgür insanın fethedemeyeceği hiçbir doruk kalmayacaktır. İşte o zaman, insanlar özgürlük ve eşitlik içinde, yani güzel bir yaşam içinde yaşayacak. O zaman yüreklerinde bütün bir dünyayı barındırabilecek kişiler, en derinlerinden sevmesini bilenler, en özgür olanlar insanların en iyileri sayılacak... Çünkü güzel ancak onlarda barınabilir! O zaman yaşam da bu yaşamı yaşayanlar da yücelecek....
Reklam