Firavun'un aslında çok güzel karakter özellikleri vardı. Liderliğiyle öne çıkan güvenilir dürüst yaptığı her işi hakkını vererek en iyi şekilde yapan biriydi. Adalet sahibiydi ilk başlarda. Ama gelin görün ki yanındaki en yakın dostu Haman onun bu özelliklerini nefsi yönünde öven sürekli onu yücelten biriydi. Firavun böylece firavun oldu. Oysa yanında ona Rabbini hatırlatan, kendindeki güzel yönlerin ona verilmiş bir nimet olduğunu ve şükretmesi gerektiğini söyleyen Asiye'yi dinleseydi firavun olur muydu?
Dostlarımızı seçerken bize Allah'ı mı hatırlatıyor yoksa nefsimizi mi yüceltiyor bakalım. Allah'ı hatırlayanlarla dostluk edelim. Yoksa hepimizin içinde firavundan bir nebze vardır. Fakat güzel yönlerini beslersen güzelliklerin çoğalır.
Demem o ki Asiye gibi dostları bulup kıymetini bilelim.
Nil'in MelikesiSibel Eraslan