"Şüphesiz Allah gökleri ve yeri, nizamları bozulmasın diye tutuyor. Andolsun ki onların nizamı eğer bir bozulursa, kendisinden başka hiç kimse onları tutamaz. Şüphesiz O, halîmdir, çok bağışlayıcıdır."(Fatır, 41)
Söyler misiniz bana; günah işlerken bir kulun almış olduğu lezzetler nerede?
Bu sayamadığımız bunca azap ve sıkıntılar nerede?
Şehvet sarhoşluğu ve diğer haramların vermiş olduğu lezzetler, bu kadar çok acı ve ızdırap karşısında nerede? Hiç akıllı kimse sayısız nimetleri terk edip günahlara dalarak bunca acı, keder ve sıkıntıya kapı açar mı?