Finlandiya'nın o yoksulluk, bataklık hayatından çıkıp nasıl kalkındığını anlatırken aslında hayat nasıl yaşanmalı, yaptığımız işler, insanlarla iletişimimiz, ticaretimiz nasıl olmalı tüm detaylarıyla anlatan, farkındalık oluşturan muhteşem bir kitap. Okurken Atatürk'ün neden tavsiye ettiğini öyle iyi görebiliyorsunuz ki, her bir cümlesi tüm hayatınıza ışık tutuyor adeta. Özellikle hayata yeni atılan öğrencilere de harika bir hediye olabilecek bir kitap bence. Ben de herkesin okumasını tavsiye ediyorum. Ne tür kitap okumayı sevdiğinizin bir önemi inanın yok, bu kitap sevilmeyecek gibi değil.
Okunup rafa kaldırılan bir kitap değil. İçinde kendini dönüştürmek isteyen, ilişkilerini değerlendirmek isteyenler için alıştırmalarla dolu. Ayrıca pek çok yaşamdan örnek barındırıyor. Eğer dünyaya başka açıdan bakmak isteniyorsa ilk sırada yeralabilir. Motivasyon kitabı diyemem tam bir yüklerden arınma kitabı. Tavsiye ediyorum