Genellikle özür, bir davranışın kötü ya da yanlış olduğunu kabul etmekle birlikte, olayı bir kaza gibi gösterme, biyolojik ya da psikolojik nedenlere gönderme yapma ya da bir günak keçisi yaratma yoluyla kendini olaydan sorumlu tutmama tavrının ifadesidir.