Yaşamak, insanın kendisini kendisinden yeniden ve yeniden doğurması demek. Kütük olsaydık eğer, düşünce kalakalırdık öylece, düştüğümüz yerde. Yaşıyoruz ya: Yaşadığımız sürece, fidan gibi, her seferinde yeniden doğrulma gücünü de saklıyoruz düşüşümüzde. Kalkışımız düşüşümüzün içindedir. Beni büyüyen her yerimden kesmek istediler. Köküm kurudu sandım. Bedenimiz canlı olduğu müddetçe, kökümüz de canlı. Köküm yeniden ve yeniden ve yeniden ve yeniden filiz verdi, her seferinde. Her seferinde bunu yeni bir kitapla kutladım.